Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Останні новини

  • КУРС НА ОСВІТНЮ РЕФОРМУ ВЗЯТО
    Слово «новий», здається, ніколи не вибуває з лексикону мешканців населених пунктів Новогалещинської об’єднаної територіальної громади. По-перше, сама назва громади містить його. По-друге, ОТГ утворилася не так давно, і багато чого для неї нове. Як, наприклад, з нуля утворено галузеві відділи виконкому. По-третє, заклади освіти Новогалещинської ОТГ розпочали новий навчальний рік у новій іпостасі, будучи підпорядкованими новоствореному відділу освіти виконкому. І, нарешті, усі ці нововведення відбуваються в умовах запровадження освітньої реформи — Концепції «Нова українська школа» в освітніх закладах громади.
  • ВЛЕТІЛО В КОПІЄЧКУ…
    Непомітно збіг останній місяць літа. Якраз час підвести риску: скільки ж витратили батьки на те, щоби зібрати улюблене чадо до школи?
  • НА СТАРТІ
    Відбулася традиційна серпнева конференція педагогічних працівників Козельщинського краю, присвячена впровадженню Нової української школи та визначенню стратегічних напрямів розвитку системи освіти регіону в 2018/2019 навчальному роціУчасники конференції обговорили здобутки освітньої галузі за минулий, окреслили основні завдання на новий 2018/2019 навчальний рік та обговорили шляхи запровадження концепції Нової української школи, створення сучасного освітнього середовища. Традиційно працівників освітньої галузі Козельщинського краю відзначили нагородами за сумлінну працю та професійні досягнення.У роботі конференції взяли участь і привітали освітян голова районної ради Юрій Марченко, Козельщинський селищний голова Олександр Троцький, заступник голови райдержадміністрації Світлана Тригубенко.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?

єроВ останній день роботи парламенту депутати ухвалили у першому читанні два важливі законопроекти: про зменшення акцизів на імпортні авто та посилення контролю за так званими «євробляхами». Ці довгоочікувані закони мають стати компромісом між владою та власниками автівок на єврономерах і нарешті врегулювати проблему. У чому полягають зміни і скільки буде коштувати розмитнення авто з іноземною реєстрацією, аналізували наші експерти.

Компромісне рішення

За даними Державної фіскальної служби, на початок літа цього року в Україні нараховувалось понад 315 тисяч авто з іноземною реєстрацією. Майже половина з них – 125 тисяч – з порушенням терміну перебування. Представники митниці запевняють, що власники таких авто не тільки порушують закон, а й загрожують дорожній безпеці. За даними Національної поліції, поліси обов’язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто. Минулого року на українських дорогах сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією. Водночас власники «євроблях» мають свої аргументи на користь нерозмитнених авто. Головний із них – це спокуслива вартість автівки, яку можна придбати всього за кілька тисяч доларів.
Запропоновані законопроекти повинні стати компромісним рішенням для всіх. Закони №8487 і №8488 – це зміни до митного та податкового кодексів. Вони передбачають зниження акцизу на імпортні автомобілі та скасування вимоги щодо екологічного стандарту «Євро-5». Водночас суттєво посилюють контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням автомобілів з іноземною реєстрацією.

Скільки заплатять власники авто?

Відповідно до нових правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном складатиме 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.
Наприклад, оформлення авто 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см3 коштуватиме 560 євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро).
Для авто з дизельним двигуном об’ємом 2000 см3 і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро. (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро).
Автори законопроекту запевняють, що завдяки новій системі розрахунку акцизний податок буде значно меншим за нинішній, і головним чином залежатиме від віку авто. Це стимулюватиме українців купувати новіші автомобілі.
«Ми настільки лібералізуємо ставки, що я дякую Мінфіну за згоду на тимчасові втрати після прийняття цього закону», –  зауважує голова комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики Ніна Южаніна.
Експерти погоджуються, що влада зробила чималий крок назустріч власникам авто на єврономерах. Йдеться про скасування екологічної норми «Євро-5», яка досі не давала можливості розмитнювати машини, старші за 8 років. Тепер українці зможуть легалізувати авто будь-якого року випуску, питання лише у вартості.
«Якщо ці законопроекти все ж приймуть у другому читанні, у виграші будуть ті, хто хоче ввезти іноземне авто, зроблене до 2010 року, або машину із двигуном великого об’єму», – вважає автоексперт Тарас Брязгунов.

Відповідальність  за порушення

Звичайно, власники «євроблях» на свій страх і ризик можуть далі їздити на нерозмитнених авто. Але важливо знати, що після остаточного ухвалення законів, поліцейські отримають більше повноважень щодо перевірки законності перебування авто з іноземною реєстрацією в Україні.
Новий закон передбачає чіткі правила взаємодії Державної прикордонної служби і Національної поліції. Митники передаватимуть правоохоронним органам інформацію про порушення термінів транзиту, а поліцейські пильніше відслідковуватимуть такі авто і виписуватимуть штрафи. До речі, без їхньої сплати прикордонники не випускатимуть автівки за кордон.
Так, наприклад, за один день прострочення транзиту авто з порушника буде стягнуто 170 грн., а за три дні – вже 850 грн. Місяць порушення митних правил обійдеться у 170 тисяч грн. штрафу або навіть може закінчитися конфіскацією транспортного засобу за рішенням суду.
Окремо передбачені санкції за здійснення на такому авто підприємницької діяльності, зокрема, роботу у службі таксі. Оскільки нерозмитнені машини заборонено використовувати для отримання доходу, водій заплатить ще один штраф обсягом у 34 тисячі гривень.
Автори закону запевняють, що посилення контролю – це у жодному разі не «полювання на відьом», а вимушений захід для вирішення ситуації. Навала «євроблях» сягнула такої критичної точки, що водіям пропонують два шляхи: або легалізувати авто, сплативши необхідні мита, або позбутись такої автівки.

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини в Україні

Канал не знайдено

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
1290
2041
4130
13457
39108
66381
1666427

Прогноз
3144

11.70%
6.20%
14.17%
0.58%
0.35%
67.00%
Online (15 minutes ago):19
19 guests
no members

Ваш IP:54.36.148.11