ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ: ОБМІН ТА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Останні новини

  • Електрокардіограф — екстреній медицині
    Нещодавно для підстанції екстреної медичної допомоги Козельщинського району придбано електрокардіограф з функцією дистанційної передачі ЕКГ – «ЮКАРД100».
  • ЩО ТО ЗА РОСЛИНА — «ХІРУРГ» БЕЗ НОЖА?
    «Чула, що є така рослина, яку називають «хірург без ножа». Кажуть,  що є цілющі рецепти застосування її від варикозу, навіть при відкритих виразках. Чи правда це? Розкажіть, будь ласка, про неї. А.САВЕЛІНА»
  • ПОПЕРЕДИТИ, ЩОБ ЖИТИ
    За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я,  від 30 до 50% випадків раку можна уникнути, якщо щорічно проходити профілактичні обстеження. Адже на початкових стадіях онкозахворювання значно краще піддається лікуванню. Симптоми, що можуть з’являтися у процесі розвитку хвороби, залежать від її виду.

ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ: ОБМІН ТА ПОВЕРНЕННЯ ТОВАРУ НАЛЕЖНОЇ ЯКОСТІ

Праоа допомогаМабуть, кожен знає, що у нього є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Наприклад, не влаштовує розмір, фасон, колір, форма, габарити або є інші підстави, за якими покупка не може бути використана за призначенням. Але обмін або повернення товару не завжди відбувається легко, оскільки існує ймовірність натрапити на недобросовісного продавця. Крім того, проблеми можуть виникнути через незнання своїх прав. Тож у цій статті розглянемо детальніше процедуру обміну або повернення товару належної якості.

Отже, правила повернення товару належної якості поширюються на непродовольчий товар за умови, що він не використовувався і зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки. При цьому спосіб оплати товару не має значення, він може бути придбаний як за готівку чи безготівкові гроші, так і в кредит.
Проте є виключний перелік товарів, які не можуть бути повернуті або обміняні. Такий перелік затверджений Кабінетом міністрів України. Повернути продукцію у магазин й отримати назад свої гроші можна далеко не за всі групи товарів. У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), а також ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір, корсетні товари, парфумерно-косметичні вироби, пір’яно-пухові вироби, дитячі іграшки м’які, дитячі іграшки гумові надувні, зубні щітки, мундштуки, апарати для гоління, помазки для гоління, гребінці та щітки масажні, сурдини (для духових музичних інструментів), скрипкові підборідники, рукавички, тканини, тюлегардинні та мереживні полотна, килимові вироби метражні, білизна натільна, білизна постільна, панчішно-шкарпеткові вироби, товари в аерозольній упаковці, друковані видання, лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, плінтус, плитні матеріали та скло (нарізне, або розкроєне під розмір, визначений покупцем), аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом, перуки, товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо), інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо), ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, у тому числі й органогенного утворення, та напівдорогоцінного каміння.

Який же порядок повернення,
обміну товару?
Згідно з Законом України «Про захист прав споживачів», покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не оголошений продавцем) може звернутися в магазин і замінити придбаний ним товар на інший. Після закінчення цього терміну повернення можливе тільки за гарантії.
Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає у продажу, покупець має право:
- купити будь-який інший товар з асортименту магазину (з перерахунком вартості);
- обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні потрібного товару у продаж;
- повернути виріб та отримати назад гроші у розмірі вартості повернутої продукції.
Якщо ви остаточно вирішили, що вас не влаштовує будь-який інший товар з асортименту торговельного закладу та хочете повернути кошти, необхідно звернутися до продавця з проханням повернути гроші за товар. Можливо адміністрація магазину попросить вас написати заяву про повернення коштів, у якій необхідно вказати персональні дані. Далі необхідно повернути товар у цілісній упаковці з повною комплектацією та надати розрахунковий документ про покупку товару (товарний чек). Згідно з законодавством України у випадку повернення товару належної якості розрахунок із покупцем здійснюється з розрахунку вартості товару на час його покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору — в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Звичайно, при обміні чи поверненні товару ви можете зіткнутися з іншими, не описаними у зазначеній статті ситуаціями. Тож за більш детальною інформацією та консультаціями, що стосуються захисту прав споживачів, ви можете звернутися до юриста проекту «Правова допомога територіальним громадам», що реалізується за підтримки компанії «FERREXPO» у відповідні дні приймання.

Ілля БІРЮКОВ,
юрист

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини в Україні

Канал не знайдено

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
2764
2743
9690
20240
56288
56951
1740558

Прогноз
2880

11.29%
7.10%
13.89%
0.57%
0.34%
66.81%
Online (15 minutes ago):29
29 guests
no members

Ваш IP:54.36.148.94