МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Останні новини

  • Проблема туберкульозу в Україні
    Нині в Україні найпоширенішою інфекційною хворобою і причиною смертності людей від інфекційної патології є туберкульоз. Хвороба веде себе агресивно, вражає всі вікові та соціальні групи населення, та найбільш негативно діє на дітей і підлітків.  Майже кожен четвертий випадок туберкульозу в Україні — це мультирезистентний туберкульоз. У Полтавській області протягом 2017 року захворіли на туберкульоз органів дихання 716 громадян, із них на відкриту форму туберкульозу — 296 осіб, у тому числі 18 дітей у віці до 17-ти років, із них на відкриту форму туберкульозу захворіло двоє дітей. У Козельщинському районі у 2017 році спостерігається перевищення епідемічного порогу захворюваності на туберкульоз. Із 10 осіб,...
  • ЯК ПІДПИСАТИ ДЕКЛАРАЦІЮ З ЛІКАРЕМ: ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ
    Для підписання декларації з лікарем:1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати: паспорт, ідентифікаційний номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.
  • За хабар тепер не похворієш: в Україні хочуть скасувати лікарняні
    В Україні хочуть скасувати паперові лікарняні і замінити їх електронними. Це повинно мінімізувати корупційні схеми — переконані у МОЗ.Електронний реєстр лікарняних створять протягом цього року. Після його впровадження система видачі лікарняних зміниться.

МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

логопедМіф № 1. Дитина довго не розмовляла, а потім як розговорилася, неможливо спинити.
Тут варто оцінити наскільки якісне це мовлення, а тим паче правильність розуміння дитиною складних мовленнєвих зворотів. Також слід замислитися, як така затримка мовленнєвого розвитку впливає на засвоєння необхідних навичок (побутових, соціальних) і як у майбутньому вона впливатиме на засвоєння шкільних.

Міф № 2.  Лікар радить зачекати до виповнення трьох років. Якщо дитина не заговорить до цього часу, тільки тоді варто проводити серйозне обстеження.
Зачекати, коли дитині виповниться три роки, можна лише для того, щоб поставити діагноз. Натомість потрібно починати стимулювати мовлення дитини від народження, підбираючи та застосовуючи адекватні її віку та індивідуальним  особливостям методи і прийоми.

Відповідно до віку дитини виокремлюють

такі особливості її мовленнєвого ставлення:

1 місяць

- реакція на звертання

- ситуативне затихання

- поява перших звуків, схожих на гуління

2 місяці

- «ротова увага»

- усмішка як реакція на звертання

3 місяці

- поява комплексу пожвавлення

- впевнене гуління

- вимова нових приголосних

5-9 місяців

- лепетання – «ма-ма-ма», «ба-ба-ба»

- реакція на власне ім’я 

1 рік

- осмислене директивне лепетання – «мама», «баба», «дядя»

- використання активного словникового запасу (5-9 слів)

- супроводження дій жестами – «дай», «на», «папа»

1,5 -2 роки

- фразове мовлення із двох слів – «Мама, дай!», «Баба,на!»

- використання в активному словниковому запасі близько 30 слів

- зіставлення знайомих слів із картинками

- розпізнавання трьох частин тіла

2,5 років

- використання активного словникового запасу (50-200 слів)

- розпізнавання близько семи частин тіла

- виконання інструкцій – «Принеси ложку», «Подай м’яч»

Міф № 3. Батько (мати) дитини теж почав(ла) розмовляти у чотири роки.
Це не найкраща спадковість. Затримка мовленнєвого розвитку ніколи не проходить безслідно, тим паче для наступного покоління.
Грубі порушення розвитку та затримки мовлення, не діагностовані до 5-6 років, ускладнюють вироблення не лише шкільних навичок, а й  призводять до порушення психоемоційного становлення й адаптації дитини. Останнє знаходить своє відображення в агресивній поведінці у підлітковому віці.
Вищезазначені порушення розвитку автоматично не компенсуються у старшому віці, а відставання, що виникло, вимагає спеціальних, набагато складніших зусиль для його подолання.

Основна порада для батьків: якщо дитина у два роки не вказує на частини тіла, не виконує складні команди («піди в кімнату й принеси звідти м’яч»), не використовує директивно прості слова, а й далі розмовляє «своєю» мовою або послуговується жестами, — вона вже відстає у розвитку і їй потрібно наздоганяти однолітків. Тому вкрай важливим є своєчасне звернення до логопеда.

Неоніла КРАВЧЕНКО,
учитель-логопед Новогалещинської
ЗОШ І-ІІІ ступенів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Оголошення

Реклама

ЛОГОТИПчик

Погода

Новини в Україні

Канал не знайдено

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
3685
2900
7945
17740
50337
58428
1288802

Прогноз
3432

10.68%
6.32%
15.79%
0.57%
0.43%
66.21%
Online (15 minutes ago):40
40 guests
no members

Ваш IP:95.163.255.7