МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Останні новини

  • Спортивні новини
    Спортивне свято У Верхній Мануйлівці стало традицією на свято Трійці організовувати спортивні змагання. Не став виключенням і цей рік завдяки організаторам — спортивному інструктору Юрію Світличному, учителю фізичної культури Сергію Ковшару. У центрі села облаштували майданчик для гри в міні-футбол. Призи підготували спонсори — місцеві фермери Микола Світличний та депутат Козельщинської селищної ради Михайло Харченко.
  • Спортивні новини
    5 червня у Полтаві на веслувальній базі «Олімпійські надії» селища Климівки відбулася обласна спартакіада з рекреаційних видів спорту, цілями якої були: популяризація рекреаційних видів спорту як ефективного способу оздоровлення та реабілітації людей з інвалідністю та залучення їх до активного способу життя, залучення людей з інвалідністю до регулярного заняття рекреаційним спортом, виявлення здібних та обдарованих спортсменів.
  • Змагалися депутати
    4 травня у Полтаві відбулася фінальна частина обласної спартакіади депутатів усіх рівнів. Наш район представляла міні-футбольна команда, яка виграла районні змагання у Кременчуці, та депутат Василівської сільської ради Олександр Ковадло — у змаганнях шахістів.У змаганнях із міні-футболу наша команда зустрілася з депутатами Кременчуцького та Оржицького районів. Важка перемога над Кременчуком із рахунком 2:1 не залишила сил для проникнення оржицькій команді, і виграючи 1:0, наші спортсмени поступилися з рахунком 6:2 і не змогли втрутитися у розподіл нагород. У підсумку — 5 місце. У складі футбольної команди зіграли Юрій Марченко, Юрій Солодрай, Валерій Виставний, Валерій Срібний, Сергій Невідомий. Володимир БЕРЕЗОВСЬКИЙ, голова МО ГО...

МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

логопедМіф № 1. Дитина довго не розмовляла, а потім як розговорилася, неможливо спинити.
Тут варто оцінити наскільки якісне це мовлення, а тим паче правильність розуміння дитиною складних мовленнєвих зворотів. Також слід замислитися, як така затримка мовленнєвого розвитку впливає на засвоєння необхідних навичок (побутових, соціальних) і як у майбутньому вона впливатиме на засвоєння шкільних.

Міф № 2.  Лікар радить зачекати до виповнення трьох років. Якщо дитина не заговорить до цього часу, тільки тоді варто проводити серйозне обстеження.
Зачекати, коли дитині виповниться три роки, можна лише для того, щоб поставити діагноз. Натомість потрібно починати стимулювати мовлення дитини від народження, підбираючи та застосовуючи адекватні її віку та індивідуальним  особливостям методи і прийоми.

Відповідно до віку дитини виокремлюють

такі особливості її мовленнєвого ставлення:

1 місяць

- реакція на звертання

- ситуативне затихання

- поява перших звуків, схожих на гуління

2 місяці

- «ротова увага»

- усмішка як реакція на звертання

3 місяці

- поява комплексу пожвавлення

- впевнене гуління

- вимова нових приголосних

5-9 місяців

- лепетання – «ма-ма-ма», «ба-ба-ба»

- реакція на власне ім’я 

1 рік

- осмислене директивне лепетання – «мама», «баба», «дядя»

- використання активного словникового запасу (5-9 слів)

- супроводження дій жестами – «дай», «на», «папа»

1,5 -2 роки

- фразове мовлення із двох слів – «Мама, дай!», «Баба,на!»

- використання в активному словниковому запасі близько 30 слів

- зіставлення знайомих слів із картинками

- розпізнавання трьох частин тіла

2,5 років

- використання активного словникового запасу (50-200 слів)

- розпізнавання близько семи частин тіла

- виконання інструкцій – «Принеси ложку», «Подай м’яч»

Міф № 3. Батько (мати) дитини теж почав(ла) розмовляти у чотири роки.
Це не найкраща спадковість. Затримка мовленнєвого розвитку ніколи не проходить безслідно, тим паче для наступного покоління.
Грубі порушення розвитку та затримки мовлення, не діагностовані до 5-6 років, ускладнюють вироблення не лише шкільних навичок, а й  призводять до порушення психоемоційного становлення й адаптації дитини. Останнє знаходить своє відображення в агресивній поведінці у підлітковому віці.
Вищезазначені порушення розвитку автоматично не компенсуються у старшому віці, а відставання, що виникло, вимагає спеціальних, набагато складніших зусиль для його подолання.

Основна порада для батьків: якщо дитина у два роки не вказує на частини тіла, не виконує складні команди («піди в кімнату й принеси звідти м’яч»), не використовує директивно прості слова, а й далі розмовляє «своєю» мовою або послуговується жестами, — вона вже відстає у розвитку і їй потрібно наздоганяти однолітків. Тому вкрай важливим є своєчасне звернення до логопеда.

Неоніла КРАВЧЕНКО,
учитель-логопед Новогалещинської
ЗОШ І-ІІІ ступенів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Оголошення

Реклама

ЛОГОТИПчик

Погода

Новини в Україні

Канал не знайдено

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
1644
2554
7231
14269
29216
54269
1531894

Прогноз
1800

12.07%
5.85%
14.56%
0.51%
0.38%
66.64%
Online (15 minutes ago):14
14 guests
no members

Ваш IP:54.36.148.209