МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide
  • slide

Останні новини

  • Жити з людьми, жити для людей
    У ці дні близькі, рідні та друзі вшановують пам’ять Дмитра Івановича Піщаного і засвідчують йому свою повагу. Адже на 40-й день після смерті людини її душа постає перед Всевишнім, щоб дізнатися про своє місце у потойбічному світі. Тож нехай моя розповідь про Дмитра Івановича стане вагомим аргументом на користь його душі.
  • Щоб не плакать, сміємося…
    Ніхто не хоче бути батьками дитини з особливими потребами, не планує цього, коли уявляє себе батьком або матір'ю. На жаль, це — сліпа лотерея, від участі в якій не застрахований ніхто.
  • ДЛЯ НЕЇ ХОРІШКІВСЬКА ЗЕМЛЯ СТАЛА РІДНОЮ
    Із Сибіру — до ХорішокКоли онуки були малими (а їх у Раїси Єгорівни четверо: три хлопці й одна дівчина), вони сідали гуртом, брали географічний атлас, і бабуся Рая починала «урок географії»:— Дивіться, діти, де ваша бабуся навчалася, де жила і звідки сюди приїхала. А показувати було що… Ось тут, у Забайкаллі (Читинська область), народилася... Ось сюди, на Алтай, маленькою — у дитинстві боліли суглоби — медсестра возила дівчинку лікуватися. Середню й вищу освіту здобула у Тюменській області, вивчившись на вчителя російської мови та літератури. На четвертому курсі вийшла заміж, народила доньку; працювала у Бєлгородській області…

МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

логопедМіф № 1. Дитина довго не розмовляла, а потім як розговорилася, неможливо спинити.
Тут варто оцінити наскільки якісне це мовлення, а тим паче правильність розуміння дитиною складних мовленнєвих зворотів. Також слід замислитися, як така затримка мовленнєвого розвитку впливає на засвоєння необхідних навичок (побутових, соціальних) і як у майбутньому вона впливатиме на засвоєння шкільних.

Міф № 2.  Лікар радить зачекати до виповнення трьох років. Якщо дитина не заговорить до цього часу, тільки тоді варто проводити серйозне обстеження.
Зачекати, коли дитині виповниться три роки, можна лише для того, щоб поставити діагноз. Натомість потрібно починати стимулювати мовлення дитини від народження, підбираючи та застосовуючи адекватні її віку та індивідуальним  особливостям методи і прийоми.

Відповідно до віку дитини виокремлюють

такі особливості її мовленнєвого ставлення:

1 місяць

- реакція на звертання

- ситуативне затихання

- поява перших звуків, схожих на гуління

2 місяці

- «ротова увага»

- усмішка як реакція на звертання

3 місяці

- поява комплексу пожвавлення

- впевнене гуління

- вимова нових приголосних

5-9 місяців

- лепетання – «ма-ма-ма», «ба-ба-ба»

- реакція на власне ім’я 

1 рік

- осмислене директивне лепетання – «мама», «баба», «дядя»

- використання активного словникового запасу (5-9 слів)

- супроводження дій жестами – «дай», «на», «папа»

1,5 -2 роки

- фразове мовлення із двох слів – «Мама, дай!», «Баба,на!»

- використання в активному словниковому запасі близько 30 слів

- зіставлення знайомих слів із картинками

- розпізнавання трьох частин тіла

2,5 років

- використання активного словникового запасу (50-200 слів)

- розпізнавання близько семи частин тіла

- виконання інструкцій – «Принеси ложку», «Подай м’яч»

Міф № 3. Батько (мати) дитини теж почав(ла) розмовляти у чотири роки.
Це не найкраща спадковість. Затримка мовленнєвого розвитку ніколи не проходить безслідно, тим паче для наступного покоління.
Грубі порушення розвитку та затримки мовлення, не діагностовані до 5-6 років, ускладнюють вироблення не лише шкільних навичок, а й  призводять до порушення психоемоційного становлення й адаптації дитини. Останнє знаходить своє відображення в агресивній поведінці у підлітковому віці.
Вищезазначені порушення розвитку автоматично не компенсуються у старшому віці, а відставання, що виникло, вимагає спеціальних, набагато складніших зусиль для його подолання.

Основна порада для батьків: якщо дитина у два роки не вказує на частини тіла, не виконує складні команди («піди в кімнату й принеси звідти м’яч»), не використовує директивно прості слова, а й далі розмовляє «своєю» мовою або послуговується жестами, — вона вже відстає у розвитку і їй потрібно наздоганяти однолітків. Тому вкрай важливим є своєчасне звернення до логопеда.

Неоніла КРАВЧЕНКО,
учитель-логопед Новогалещинської
ЗОШ І-ІІІ ступенів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Новини в Україні

Канал не знайдено

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
151
2215
7201
16987
42655
57730
1924109

Прогноз
1920

10.49%
8.44%
13.34%
0.61%
0.32%
66.80%
Online (15 minutes ago):76
76 guests
no members

Ваш IP:54.173.237.152