МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

Останні новини

  • «Хто викине сміття, того покарає Бог!»
    Дорога на Задовгу донедавна була позначена численними стихійними смітниками, які «цвіли» мало не під кожним деревом побіля узбіч. Але кілька тижнів тому все змінилося. Замість засміченої території уздовж дороги ми побачили акуратно складене і частково спаковане сміття.
  • облаштували зону відпочинку для жителів нашого району
    У ході двомісячника чистоти та благоустрою працівники районної ради разом із керівником та працівниками КП «Козельщина» облаштували створену в минулому році зону відпочинку біля річки Рудьки поблизу Василівки дерев’яним столом із лавами навколо нього та навісом, а також упорядкували три місця під мангали. Найближчим часом буде повністю завершено дощате перекриття альтанки для захисту від сонця й опадів і обладнано додаткові місця для безпечного розведення багаття відпочивальниками. Тож  усі бажаючі уже зараз можуть там відпочити з комфортом.
  • «Птахи — наші друзі»
    Узимку козельщинські школярі й учителі у рамках проекту «Птахи — наші друзі» дбали про зимуючих пернатих: розвішували по райцентру власноруч зроблені годівнички та регулярно підсипали у них корм. А у квітні учні подбали і про перелітних птахів. На уроках трудового навчання діти навиготовляли десятки шпаківень, які тепер красуються на деревах у парку і на набережній.

МІФИ ТА РЕАЛІЇ ЩОДО ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДИТИНИ

логопедМіф № 1. Дитина довго не розмовляла, а потім як розговорилася, неможливо спинити.
Тут варто оцінити наскільки якісне це мовлення, а тим паче правильність розуміння дитиною складних мовленнєвих зворотів. Також слід замислитися, як така затримка мовленнєвого розвитку впливає на засвоєння необхідних навичок (побутових, соціальних) і як у майбутньому вона впливатиме на засвоєння шкільних.

Міф № 2.  Лікар радить зачекати до виповнення трьох років. Якщо дитина не заговорить до цього часу, тільки тоді варто проводити серйозне обстеження.
Зачекати, коли дитині виповниться три роки, можна лише для того, щоб поставити діагноз. Натомість потрібно починати стимулювати мовлення дитини від народження, підбираючи та застосовуючи адекватні її віку та індивідуальним  особливостям методи і прийоми.

Відповідно до віку дитини виокремлюють

такі особливості її мовленнєвого ставлення:

1 місяць

- реакція на звертання

- ситуативне затихання

- поява перших звуків, схожих на гуління

2 місяці

- «ротова увага»

- усмішка як реакція на звертання

3 місяці

- поява комплексу пожвавлення

- впевнене гуління

- вимова нових приголосних

5-9 місяців

- лепетання – «ма-ма-ма», «ба-ба-ба»

- реакція на власне ім’я 

1 рік

- осмислене директивне лепетання – «мама», «баба», «дядя»

- використання активного словникового запасу (5-9 слів)

- супроводження дій жестами – «дай», «на», «папа»

1,5 -2 роки

- фразове мовлення із двох слів – «Мама, дай!», «Баба,на!»

- використання в активному словниковому запасі близько 30 слів

- зіставлення знайомих слів із картинками

- розпізнавання трьох частин тіла

2,5 років

- використання активного словникового запасу (50-200 слів)

- розпізнавання близько семи частин тіла

- виконання інструкцій – «Принеси ложку», «Подай м’яч»

Міф № 3. Батько (мати) дитини теж почав(ла) розмовляти у чотири роки.
Це не найкраща спадковість. Затримка мовленнєвого розвитку ніколи не проходить безслідно, тим паче для наступного покоління.
Грубі порушення розвитку та затримки мовлення, не діагностовані до 5-6 років, ускладнюють вироблення не лише шкільних навичок, а й  призводять до порушення психоемоційного становлення й адаптації дитини. Останнє знаходить своє відображення в агресивній поведінці у підлітковому віці.
Вищезазначені порушення розвитку автоматично не компенсуються у старшому віці, а відставання, що виникло, вимагає спеціальних, набагато складніших зусиль для його подолання.

Основна порада для батьків: якщо дитина у два роки не вказує на частини тіла, не виконує складні команди («піди в кімнату й принеси звідти м’яч»), не використовує директивно прості слова, а й далі розмовляє «своєю» мовою або послуговується жестами, — вона вже відстає у розвитку і їй потрібно наздоганяти однолітків. Тому вкрай важливим є своєчасне звернення до логопеда.

Неоніла КРАВЧЕНКО,
учитель-логопед Новогалещинської
ЗОШ І-ІІІ ступенів

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Реклама

ЛОГОТИПчик

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
1996
2454
17740
17740
43038
58428
1281503

Прогноз
3024

10.65%
6.34%
15.83%
0.57%
0.44%
66.18%
Online (15 minutes ago):39
39 guests
no members

Ваш IP:54.166.212.152