Хто «блокує» картку: банк чи злочинець?

Останні новини

Хто «блокує» картку: банк чи злочинець?

карта заблокоанадсКіберполіція відзначає зростання кількості випадків телефонного шахрайства. Користувачі скаржаться на те, що отримують смс про блокування їх банківських карт. Смс нібито приходять від імені Ощадбанку, Авалю, Приватбанку чи іншого банку.

У тексті повідомлення йдеться: «Ваша карта заблокована на 62 дні. Інфоцентр за номером +380919286625 та www.oschad-bank.com.ua». Або: «Vasha kartka zablokovana reglamentom banku na 62 dni: info-centr Alfa-Bank: 0508336826, 0941469505, 0443329687». І такі подібні СМС.
Однак за вказаними номерами відповідає шахрай, який вдає співробітника банку, а зазначений у смс сайт — насправді фішинговий (тобто — підробка під сайт банку), і теж спрямовує зателефонувати у той же «інфоцентр», де трубку знімають шахраї.
Злочинець, який зображає співробітника банку, переконує користувача повідомити дані своєї картки. Надалі шахрай використовує отримані дані для того, щоб здійснювати грошові перекази з картки обманутого клієнта.
Спрацьовує класична вже схема шахрайства: користувача лякають (повідомленням про блокування картки), потім пропонують швидке «рішення проблеми». І розгублена особа повідомляє шахраям дані своєї картки. А для більшої переконливості злочинці створили ще й сайт, схожий на банківський.
Щоб не стати жертвою такого шахрайства, потрібно пам’ятати — будь-яку інформацію про банківську картку треба уточнювати безпосередньо в банку. Якщо вам пишуть або телефонують, повідомляючи про блокування картки, не варто відразу впадати у паніку і поспішати зняти блокування. Краще заспокоїтися (у разі, якщо вам подзвонили — покласти трубку), а потім передзвонити за офіційним номером банку, який зазначений на банківській картці або є на офіційному сайті банку. У банку вам розкажуть, чи все в порядку з вашим рахунком.
Не слід переходити за будь-якими посиланнями, які прийшли в повідомленні. Такі посилання можуть вести на фішингові сайти або сайти зі шкідливим програмним забезпеченням (вірусами).

Як шахраї отримують інформацію про свої жертви

Багато користувачів, які постраждали від шахрайства, не можуть повірити, що самі повідомили злочинцям свої особисті дані. Але саме так найчастіше і відбувається.
У січні служби безпеки українських банків були схвильовані появою нової хвилі шахрайства по телефону. Жертвам дзвонили двічі, причому перший дзвінок виглядав дуже «безпечно»: користувачеві дзвонили від імені співробітника Пенсійного фонду (або іншої державної організації, або банку) і під слушним приводом запитували ім’я, дату народження і залишок на рахунку.
Через деякий час шахрай телефонував знову, причому в цей раз — від імені банківського співробітника. «Співробітник» повідомляв про блокування банківської карти, при цьому називаючи користувача ім’ям. Для більшої переконливості злочинець називав дату народження і повідомляв залишок на рахунку. Оскільки шахрай розмовляв діловим тоном і «знав багато подробиць», люди вірили йому. Повідомляли дані своєї картки, які не можна повідомляти нікому, в тому числі справжнім співробітникам банку.
Далі шахрай дзвонив вже до банку і представлявся… користувачем, дані якого встиг дізнатися. Від імені користувача шахрай міняв встановлені на картці ліміти для оплати через Інтернет (після чого міг здійснювати з карти грошові перекази), встановлював переадресацію смс від банку на свій телефон, щоб отримувати паролі в смс від банку і розпоряджатися чужим банківським рахунком.

Як не стати жертвою шахрайства

Секретні дані карти, які не можна повідомляти нікому:
- термін дії картки;
- тризначний код безпеки на зворотному боці картки
(код CVC2 / CVV2);
- паролі із смс-повідомлень від банку.
Справжній співробітник банку (навіть Національного банку України) ніколи не запитає такі дані. А шахрай запитає! При цьому він може представитися ким завгодно: банківським службовцем (за статистикою ЄМА, в 94% випадків шахраї представляються саме співробітниками банків), правоохоронцем, представником Пенсійного або будь-якого благодійного фонду, співробітником компанії, яка вирішила зробити вам подарунок, покупцем речі, яку ви продаєте через Інтернет. Ким би не представився той, хто телефонує, пам’ятайте: якщо він запитує більше, ніж просто номер вашої банківської картки, значить, це шахрай!
Найважливіше — не приймати поспішних рішень, що б вам не повідомив той, хто дзвонив. Навіть якщо мова йде про нібито зняття з вашої картки великої суми грошей (іноді шахраї, прикидаючись банківськими співробітниками, можуть повідомляти про «махінації» з вашою карткою і обіцяти врятувати «вкрадені» гроші, якщо ви терміново повідомите їм секретні дані вашої картки). Зупиніться і подумайте: якщо вас лякають або кваплять — це ознака шахрайства. Якщо від вас вимагають дані вашої картки — це ознака шахрайства. Припиніть розмову, покладіть трубку — а потім передзвоніть у банк за офіційним номером, вказаним на картці або на сайті банку.

Що робити, якщо ви зрозуміли, що повідомили дані своєї картки шахраєві

Терміново заблокуйте картку (зробіть це по телефону, зателефонувавши до банку, або скористайтеся послугами Інтернет-банкінгу).
Повідомте про те, що трапилося, до кіберполіції України. На сайті кіберполіції заяву можна залишити у будь-який час доби.

За матеріалами Інтернет-джерел

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Реклама

ЛОГОТИПчик

Статистика

Сьогодні
Вчора
За тиждень
Минулий тиждень
Місяць
Минулий
За всі дні
2262
2303
11507
13131
43647
58260
1604585

Прогноз
2496

12.03%
6.07%
14.37%
0.50%
0.36%
66.66%
Online (15 minutes ago):19
19 guests
no members

Ваш IP:54.36.149.77